Dzika historia

Materiały: 

Idź do lasu, parku, nad rzekę czy w inne pobliskie dzikie miejsce (ważne, aby dało się tam znaleźć w miarę cichą przestrzeń). Znajdź wygodne miejsce. Usiądź, zamknij oczy i wsłuchaj się w otaczającą cię przyrodę. Skup się na dźwiękach. Może będzie to śpiew ptaków, może szum wody, szelest drzew lub brzęczące owady? Za każdym razem kiedy usłyszysz jakiś nowy dźwięk zanotuj go na kartce, po czym zamknij oczy i wróć do nasłuchiwania. Na początek wypisz pięć różnych dźwięków (przy następnych próbach spróbuj wypisać więcej dźwięków). Kiedy wszystkie odgłosy będą już zapisane otwórz oczy i rozejrzyj się. Może z zamkniętymi oczami usłyszałeś/usłyszałaś coś co trudno ci było zidentyfikować? Rozejrzyj się – co to mogło być? Następnie spróbuj ułożyć i zapisać historię, w której treść wpleciesz wszystkie zanotowane przez Ciebie dźwięki, np.:

Pewnego razu księżniczka Matylda wybrała się na grzybobranie. Tego dnia las szumiał inaczej niż zwykle. Owady wirowały w powietrzu jak szalone, co i rusz przecinając Matyldzie drogę. Ptaki radośnie śpiewały, a w oddali żaby rechotały z zadumą. Matylda zatrzymała się, aby wsłuchać się w szelest płynącego nieopodal strumyka. Księżniczka westchnęła i pomyślała, że to będzie dobry dzień.

Druga wersja ćwiczenia: Usiądź w wygodnym miejscu, zamknij oczy i bez podglądania podnieś pięć przedmiotów z twojego otoczenia. Spróbuj ułożyć historię wplatając w nią znalezione przedmioty.

oprac. Anna Chomczyńska-Czepiel, fot. Marcus Wallis, Unsplash

dzieci siedzące pod drzewem